۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۶۲۵۸۴۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خبر داد؛

برگزاری کنگره مفاخر مازندران| نمایشگاه کتاب استان با ۵۰۰ ناشر برگزار می‌شود

برگزاری کنگره مفاخر مازندران| نمایشگاه کتاب استان با ۵۰۰ ناشر برگزار می‌شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، برگزاری کنگره مفاخر استان را از جمله برنامه های مهم این نهاد فرهنگی اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران مهم‌ترین برنامه‌های ۱۴ آبان ماه سالروز گرامیداشت آغاز حکومت علویان در استان را اعلام کرد و با بیان این که سیزدهم تا بیستم آبان ماه به عنوان هفته مازدران نامگذاری شده است، افزود: در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده که اجرایی می‌شود.
 
زارع در ادامه سخنان خود از فعالیت ۲۸ انجمن شعر و ادب در استان خبر داد و با اشاره به این که حمایت از این گونه انجمن‌ها در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد، بیان داشت: همه تلاش خود را در جهت تقویت فرهنگ بومی استان به کار خواهیم گرفت.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین به برگزاری نخستین جشنواره عکس عاشورایی در استان اشاره کرد و با بیان این که به زودی نمایشگاهی به همین منظور برپا خواهد شد، گفت: هدف این اداره کل در تدوین برنامه ها، تقویت و حمایت از هنر فاخر در سطح استان است.
 
زارع، یکی از اقدامات مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را برپایی کنگره مفاخر استان اعلام کرد و افزود: در نخستین گام، کنگره بزرگداشت دو شخصیت برجسته حضرات آیات کوهستانی و طبرسی امسال در مازندران برگزار خواهد شد.
 
وی، بزرگداشت مقام علما و مفاخر دینی استان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا جامعه امروز به ویژه نسل جوان، بیش از پیش با شخصیت و سیره علمی و عملی چنین مفاخری آشنا شوند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب و جشنواره مطبوعات استان بیست و ششم آبان تا اول آذر ماه امسال در ساری اشاره کرد و گفت: این دو برنامه مهم به صورت همزمان و تلفیقی در مرکز استان برگزار خواهد شد.
 
وی از دعوت ۵۰۰ ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه برای عرضه خواهد شد.
 
زارع در ادامه سخنان خود به آخرین وضعیت دو پروژه مهم عمرانی فرهنگی مازندران اشاره کرد و با بیان این که احداث تالار مرکزی ساری و رامسر با حمایت‌های استانداری از روند اجرایی مناسبی برخوردار است، گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته تالار مرکزی ساری تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود میزان بودجه این اداره کل در سالجاری را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان هدیه روز خبرنگاران اختصاص داده می‌شود.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده سی هزار عنوان بازی رایانه‌ای غیر مجاز در میان نوجوانان بازنشر می‌شود، خاطرنشان کرد: باید برای مقابله با این هجمه‌ها و تلاش‌های سازمان یافته دشمن، محصولات فرهنگی داخلی، سالم و فاخر در اختیار نوجوانان و جوانان قرارگیرد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات